Paul Sohlberg nimitetty Exel Composites Oyj:n toimitusjohtajaksi

EXEL COMPOSITES OYJ – – – PÖRSSITIEDOTE – – – 25.10.2022 klo 15.00

Exel Composites Oyj:n hallitus on nimittänyt Paul Sohlbergin yhtiön toimitusjohtajaksi.

Paul Sohlberg (OTK) toimii tällä hetkellä Metso Outotecin Separation liiketoimintalinjan johtajana. Aiemmin hän on toiminut Outotecin Minerals-liiketoimintayksikön johtajana sekä Outotecin Pohjois- ja Keski-Amerikan yksikön johtajana. Ennen uraansa Metso Outotecilla Paul Sohlberg toimi eri tehtävissä Elektrobit Oyj:ssä.

Paul Sohlbergillä on laaja kokemus kansainvälisestä liiketoiminnasta ja hän on työskennellyt useilla eri toimialoilla globaalisti. Hän on menestyksekkäästi johtanut toimintaa asiakasrajapinnassa sekä johtanut tulosyksiköitä saavuttaakseen kannattavuusparannuksia. Hän johti liiketoimintojen muutosohjelmaa Outotecin Pohjois- ja Keski-Amerikan yksikössä tiiminsä kanssa saavuttaen kannattavaa kasvua samalla parantaen asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyttä sekä työturvallisuutta.

“Paul tuo erinomaista strategista osaamista ja johtajuutta Exel Compositesiin ja olen iloinen, että hän liittyy tiimiimme. Hänen kansainvälinen kokemuksensa vahvistaa edelleen meidän monipuolisia kansainvälisiä toimintoja ja tukee kannattavaa kasvua”, sanoo Reima Kerttula, hallituksen puheenjohtaja.

“Olen innostunut mahdollisuudesta työskennellä Exel Compositesille, joka on maineikas ja pitkän historian omaava yritys ja oman komposiittiratkaisujen alansa markkinajohtaja maailmanlaajuisesti. Toivon, että kokemukseni tuo lisäarvoa vahvaan ammattilaistiimiin ja odotan innolla pääseväni myötävaikuttamaan Exelin kannattavaan kasvuun ja menestykseen”, sanoo Paul Sohlberg.

Paul Sohlberg aloittaa toimitusjohtajana viimeistään 1.5.2023. Sujuvan tehtäväsiirron varmistamiseksi Exel Compositesin hallituksen jäsen Jouni Heinonen jatkaa Exel Composites Oyj:n väliaikaisena toimitusjohtana kunnes Paul Sohlberg aloittaa.

Vantaalla, 25.10.2022

Paul Sohlberg nimitetty Exel Composites Oyj:n toimitusjohtajaksi