EXEL COMPOSITES OYJ – – – SIJOITTAJAUUTINEN – – – 29.12.2022 klo 13.00

Exel Composites on allekirjoittanut monivuotisen sopimuksen pultruusiotuotteiden toimittamisesta tuulivoima-alan asiakkaalleen. Tuulivoimamarkkinan odotetaan olevan suurin ja nopeiten kasvava pultruusioteollisuuden markkina-alue seuraavan useamman vuoden ajan. Uusi sopimus vahvistaa yritysten välistä yhteistyötä. Sopimus kattaa laajemman valikoiman Exelin tuulivoima-asiakastoimialan tuotteista kuin mitä tällä hetkellä kyseiselle asiakkaalle toimitetaan.

Yritykset ovat myös sopineet, että Exel Composites maksaa 2,6 miljoonan euron korvausmaksun asiakkaalle liittyen sovittuihin toteutumattomiin toimituksiin vuonna 2021. Exel Composites kirjaa 2,6 miljoonan euron kertaluontoisen kulun vertailukelpoisuuteen vaikuttavana eränä vuoden 2022 viimeisen neljänneksen tulokseensa. Korvausmaksu hoidetaan alennuksilla tulevista toimituksista vuosien 2023 ja 2024 aikana. Tällä vertailukelpoisuuteen vaikuttavalla erällä ei ole vaikutusta Exel Compositesin vuoden 2022 ohjeistukseen. Exel Composites arvioi, että vuonna 2022 liikevaihto on edellisvuoden tasolla ja oikaistu liikevoitto kasvaa vuodesta 2021.

Sanna Ahvenniemi, sijoittajasuhdepäällikkö

Sanna.ahvenniemi@exelcomposites.com