Hallituksen jäsen Jouni Heinonen nimitetty Exel Composites Oyj:n väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi

EXEL COMPOSITES OYJ – – – PÖRSSITIEDOTE – – – 7.9.2022 klo 13.00

Exel Composites Oyj:n hallitus on nimittänyt hallituksen jäsenen Jouni Heinosen yhtiön väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi 1.10.2022 alkaen. Exel Composites tiedotti 12.5.2022, että nykyinen toimitusjohtaja Riku Kytömäki siirtyy uusiin tehtäviin Exelin ulkopuolelle. Kytömäki jatkaa neuvonantajan roolissa yhtiössä lokakuun loppuun asti sujuvan tehtävänsiirron varmistamiseksi.

Jouni Heinonen (s. 1960, Suomen kansalainen) valittiin Exel Compositesin hallituksen jäseneksi 25.3.2022 pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa. Heinonen toimii tällä hetkellä konsulttifirma HVD Partnersin johtavana partnerina Sveitsissä. Aiemmin hän on toiminut muun muassa sveitsiläisen komposiittivalmistaja Guritin toimitusjohtajana. Hän on koulutukseltaan diplomi-insinööri.

”Olen oikein tyytyväinen, että Jouni ottaa vastuun väliaikaisena Exel Compositesin toimitusjohtajana rekrytointiprosessin jatkuessa suunnitelmien mukaan. Osaamisellaan ja pitkällä komposiittialan kokemuksellaan Jouni sopii tehtävään erinomaisesti, kunnes vakituinen toimitusjohtaja nimitetään”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Reima Kerttula.

Väliaikaisen toimitusjohtajuuden lisäksi Heinonen jatkaa Exel Compositesin hallituksen jäsenenä, jääväten itsensä sellaisten asioiden käsittelystä, jotka liittyvät hänen toimitusjohtajuuteensa.

Vantaalla, 7.9.2022