Exel Composites Oyj: Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

EXEL COMPOSITES OYJ – – PÖRSSITIEDOTE – – 2.12.2022 klo 16.00

Exel Composites Oyj on 2.12.2022 vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan OP-Suomi Pienyhtiöt -sijoitusrahaston omistusosuus Exel Composites Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä on ylittänyt 5 prosentin rajan. OP-Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoimien sijoitusrahastojen kokonaisomistusosuus ei ole muuttunut. Omistusosuuden muutos johtuu OP-Suomi Mikroyhtiöt -erikoissijoitusrahaston fuusiosta OP-Suomi Pienyhtiöt -sijoitusrahastoon.

OP-Suomi Pienyhtiöt -sijoitusrahaston omistus on 30.11.2022 tehtyjen osakekauppojen johdosta 760 119 osaketta, joka vastaa 6,39 prosenttia Exel Composites Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä. OP-Suomi Pienyhtiöt -sijoitusrahaston aiempi osuus Exel Composites Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä oli 4,54 prosenttia.

Exel Compositesillä on yhteensä 11 896 843 osaketta. Yhtiöllä on vain yksi osakesarja, ja kullakin osakkeella on yksi ääni.

Lisätietoja:

Mikko Rummukainen, talousjohtaja

mikko.rummukainen@exelcomposites.com

Exel Composites lyhyesti

Exel Compositesissa ratkaisemme haasteita ja autamme asiakkaitamme säästämään resursseja yli 60 vuoden kokemuksella. Edistykselliset, jatkuvilla tuotantoteknologioilla valmistetut komposiittiratkaisumme palvelevat eri teollisuudenalojen asiakkaita kaikkialla maailmassa. Tuotteitamme käytetään tuulivoima- ja kuljetusalojen sovelluksista rakennuksiin ja infrastruktuuriin.

Yhteistyöhön perustuva toimintamallimme sekä maailmanlaajuinen asemamme erottavat meidät kilpailijoistamme. Hyödynnämme asiantuntemustamme tehdäksemme asiakkaiden sovelluksista kevyempiä, suorituskykyisempiä ja energiatehokkaampia alhaisemmilla elinkaarikustannuksilla. Haluamme olla vastuullisten komposiittiratkaisujen ensisijainen toimittaja maailmanlaajuisesti.

Exel Compositesin pääkonttori sijaitsee Suomessa ja konsernin palveluksessa on kaikkiaan noin 750 ammattilaista. Yhtiön osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää meistä osoitteessa www.exelcomposites.com.